lapbokkal_tanulunk.pngA lapbook egy nagyszerű módszer, amivel otthoni is könnyen gyakorolhatunk gyermekünkkel az iskolai felkészüléshez. Könnyen mi magunk is készíthetünk ilyet gyermekünnkel, fillérekért.

Magyar nyelven jellemzően fizetős lapbookokat találni, pedig könnyen elkészíthetjük mi magunk is a gyerekünkkel. Én az iskolát most kezdő Balázs fiammal kezdtem neki a lapbookok gyártásának. Egy ismerősöm közel 4000 forintot fizetett ki néhány színes nyomtatott oldalért, gondoltam, ezt én is meg tudom csinálni a gyerekemnek. Olvasgattam, mit hogyan érdemes csinálni, majd nekikezdtünk.

Angolul sok anyag letölthető, érdemes ezek között szétnézni.

Az első alkalom, némileg nehézkesre sikerült, még én magam se tudtam, vajon tényleg olyan hasznos lesz-e, mint ahogy a beszámolók mutatják. 

Az első tapasztalatok nagyon meggyőzőek voltak: a rajzolni nem szerető fiam vágott, színezett, ragasztott. Tervezgette, mit hova rakjunk, mit hogyan készítsünk el. Mikor elkészültünk, büszkén mutatta a nagyszülőknek, és magyarázta a nagypapának, milyen kellékei vannak a tűzoltóknak.

Azt láttam rajta, hogy lenyugodott, lecsillapodott, és csillogott a szeme, amikor elkészültünk. Azt hiszem minket megfertőzött a lapbook, úgyhogy nekikezdünk az itthoni lapbook-készítésnek.

süti beállítások módosítása